Wat Zijn De Veranderingen Die Ik Zou Willen Zien In De Elektrische Fietsindustrie?
Display uit de 700-serie

Micah Toll, van Electrek en EBikeSchool.com, die volgens mij een geweldige recensent is, begon de discussie over welke veranderingen hij graag zou zien in de elektrische fietsindustrie. Dus ik dacht ik voeg mijn naam toe aan de lijst. Na veel verschillende soorten e-bikes van verschillende bedrijven te hebben gereden, heb ik veel geleerd over wat ik wel en niet leuk vind aan een e-bike. Dit zijn mijn top vijf verlanglijstjes.

1. Alle e-bikes hebben goede remmen nodig

Mijn vaste overtuiging is dat Klasse 2 en 3 ebikes hydraulische schijfremmen nodig hebben. E-bikes zijn zwaarder en kunnen hoge snelheden aan, dus goedkoop op de remmen wrijft me verkeerd. De kabels die voor mechanische schijfremmen worden gebruikt, kunnen uitgerekt raken en moeten regelmatig worden afgesteld. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zou graag willen weten of mijn ebike van 27 kg, die 45 km/u kan rijden, elke keer consequent stopt. Het is moeilijk om te vriendelijk te denken aan bedrijven die het goed vinden om inferieure remmen op een fiets te zetten. Veiligheid moet altijd voorop staan.

2. Meer e-bikes zouden aanpasbare trapondersteuningsniveaus moeten hebben

Nog een groot probleem voor mij! Niets is erger dan een elektrische fiets kopen die er geweldig uitziet en dan ontdekken hoe hij trapt als je hem op de weg krijgt. Sommige e-bikes leveren veel te veel vermogen of veel te weinig vermogen op verschillende trapondersteuningsniveaus. Ik heb veel e-bikes uitgeprobeerd die gewoon niet bevredigend waren om te trappen, en dat stinkt echt.

Ik hou bijvoorbeeld niet van Aventon Aventure’s trapondersteuning niveau 1. Het geeft te weinig ondersteuning. Dus als ik in PAS 1 trap, worstel ik tegen het gewicht van de fiets. Niveau 2 is te ondersteunend. Ik krijg niet de training die ik wil en kan voetgangers passeren.

Met de Ride1Ups 500- en 700-serie kan de rijder aanpassen hoeveel motorondersteuning op elk PAS-niveau wordt geboden, en het maakt het verschil. Dit is een van de redenen waarom ik van beide fietsen houd.

Veel e-bikes met middenaandrijving zorgen voor een zeer natuurlijke en bevredigende cadans, maar e-bikes met achternaaf moeten ook streven naar een geweldige trapervaring. Veel hiervan kan worden bereikt door de rijder te laten beslissen hoeveel kracht hij wil, of door gewoon trapondersteuningsniveaus te hebben die vanaf het begin logischer zijn.

3. Houd er rekening mee dat het eerst een fiets is!

In die zin wil ik dat fabrikanten van elektrische fietsen onthouden dat een e-bike eerst een goede fiets moet zijn. Dit betekent een goede framegeometrie, frames die niet zwaarder zijn dan een sedan en frames van verschillende afmetingen. Kwaliteitscomponenten zijn ook belangrijk, vooral bij het schakelen.

Een goede derailleur, degelijke shifters, comfortabele handvatten en een frame dat een veilige en efficiënte rit biedt, zijn allemaal belangrijk voor mij als ik + betaal voor een fiets, of welke fiets dan ook.

Veel bedrijven willen hun klanten versteld doen staan met grote batterijen en krachtige motoren, en vervolgens een ondermaatse transmissie met een waardeloze overbrengingsverhouding gebruiken. Het verpest de hele ervaring.

Als je een elektrische bromfiets wilt bouwen, prima. Ik hou van elektrische bromfietsen. Ze zijn leuk. Ze hebben geen goede derailleur of brede overbrengingsverhouding nodig. Als u echter een elektrische fiets bouwt, houd er dan rekening mee dat het nog steeds een fiets is en goed zou moeten werken.

4. Schermen van hoge kwaliteit

Ebike-displays moeten gemakkelijk te lezen zijn. Ze moeten de informatie verstrekken die rijders nodig hebben, zoals preciezere batterijpercentages en wattage. Er moet ook een gebruiksvriendelijk menusysteem zijn om dagtellers te resetten en topsnelheid in te stellen. Het display van de Aventon Aventure is iets wat ik leuk vind. Het is heel gemakkelijk om mee te werken, ziet er geweldig uit, hoewel het wattage-informatie mist.

Aventon Aventure-display

En nu we het toch over displays hadden, een klok zou leuk zijn om toe te voegen, omdat ik vaak de tijd uit het oog verlies wanneer ik zo’n leuke tijd heb om te rijden! Ingebouwde GPS met navigatie zou ook geweldig zijn voor mooiere displays.

5. Wees reëel over het bereik

Veel te veel ebike-bedrijven vermelden onrealistische bereiken voor hun batterijen. Het is mogelijk om 50 mijl op een bepaalde batterij te rijden als u het laagste trapondersteuningsniveau gebruikt en op vlak terrein rijdt met wind in uw gezicht. Maar geef ons realistische bereiken. Daar is Aventon erg goed in.

Wees gewoon heel eerlijk over de fiets.

6. Bied meer opties

Oké, het zou een Top 5-lijst worden, maar ik dacht aan een andere die ik graag zou willen toevoegen. Ik zou graag meer opties zien wanneer mensen hun ebike kopen. Bied upgrades aan voor remmen, derailleurs, ophanging, displays, banden, batterijcapaciteit, motoren, enz. Hoewel e-bikes vaak in dezelfde fabrieken worden gemaakt als andere producten, is het belangrijk om meer opties te bieden om aan de behoeften en het budget van uw klanten te voldoen.

Oke, nu ben ik klaar! Wat denk je? Wat zou je willen zien?