De Lectric XP Is Een E-Bike Die Veel Biedt Voor Uw Geld!

Ik kocht vorig jaar mijn eerste elektrische fiets en ben sindsdien een groot voorstander van e-bikes. Met e-bikes gaat u sneller, verder en bovendien is het ook leuker. Er is tegenwoordig veel om uit te kiezen. Mijn huidige e-bike is de Ness Icon die het nog steeds prima doet, maar ik wilde een e-bike met dikke banden proberen om het verschil in rijgedrag en handling te vergelijken.

Ik kijk vaak naar de Nomadic Fanatic op YouTube. Het is niet duidelijk hoe ik op zijn kanaal ben gekomen. Ik denk dat het was toen ik een paar jaar geleden een reis naar Oregon en Noord-Californië aan het voorbereiden was en een voorproefje van de sequoia’s wilde, maar in ieder geval werden hij samen met andere recensenten op YouTube onlangs gekozen als testers voor het toenmalige prototype Lectric XP .

Pas toen ik de witte versie van de Lectric XP zag, de productieversie, raakte ik echt geïnteresseerd. De lijnen van de fiets waren mijn favoriet. Het naar beneden aflopende achterframe wordt geaccentueerd in wit over zwart, omdat het frame niet zo veel opgaat in de zwarte banden, maar het zwart ziet er ook erg goed uit.

Waarom nog een e-bike?

Ik zou de Ness Icon zonder voorbehoud aanbevelen. Ik maak me echter zorgen over het standaard LCD-scherm op de fiets met een indicator met 4 balkjes. De LectricXP heeft een indicator van 10 bar, wat mijn voorkeur heeft. Waarom is dat belangrijk? Je komt meer te weten over hoeveel batterij je hebt.

Een indicator met 4 balkjes kan aangeven dat de laatste balk 25%, 5% of zelfs minder kan zijn. Een groot verschil. Een indicator van 10 staafjes kan 10% of minder aangeven. Ik ga alleen een korte rit maken als ik weet dat ik nog minstens 30% van mijn lading over heb. Iets minder dan dat en ik zal het opladen.

Geloof me, je wilt niet dat de batterij op je afkomt en een zware e-bike handmatig moet trappen zonder trapondersteuning, vooral als er heuvels zijn om te beklimmen. Het is alsof je een paar zandzakken van 9 kg bij je hebt om jezelf tegen de wind te beschermen. Niet leuk!

Magere Banden Versus Dikke Banden

Magere banden versus dikke banden

Een andere klacht die ik heb over de Ness Icon zijn de dunne banden die het niet goed doen op grind en losse grond. Het is geweldig voor een stadsfiets als je op de stoep gaat rijden, maar het is onstabieler off-road rijden.

Als je een RV-er bent en een opvouwbare e-bike wilt om buiten je camping te verkennen, moet je overwegen op wat voor soort ondergrond je gaat rijden. Als het grotendeels geasfalteerd is, dan zijn de Ness Icon of zijn broer de Ness Rua goede keuzes. Als u zanderige, lossere grond tegenkomt, is een dikke band een betere keuze.

Je moet accessoires hebben

Net als mijn Ness Icon wordt de Lectric XP geleverd met de accessoires die ik op elke e-bike zou willen hebben. Dat zijn voor- en achterspatborden , een stevig draagrek en verlichting .

De RadMini Step-Thru was ook iets waar ik in geïnteresseerd was, maar hij wordt niet geleverd met spatborden en een rek. Ik wil niet meer uitgeven en moet de installatie zelf doen. De RadMini is echter nog steeds erg aanlokkelijk.

Er werd ook een zijspiegel aan mijn fiets toegevoegd. Dit is vooral belangrijk als u van plan bent om op de weg te rijden. Ik voelde me niet veilig omdat ik niet wist wat er achter me aankwam, zelfs niet op het fietspad.

De bagagedrager is belangrijk omdat je een fietstas nodig hebt om al die onmisbare spullen mee te nemen die je ook nodig hebt als je op pad gaat, zoals een handpomp, bandenreparatiesets, bandenslijm, een EHBO-doos, een plek om je portemonnee op te bergen , sleutels etc., fietsslot, regenjas, zonnebril, eventueel benodigde medicijnen, camera, telefoon, water en snacks. De tas heeft ook een pepperspraypistool, een pepperspray-sleutelhanger met snelsluiting en een sleutelhanger met luid alarm.

Als je in een deel van het land gaat rijden met beren of ander wild waar je je zorgen over moet maken, dan is berenspray een goed idee. Wonend in Illinois, ben ik meer bezig met de 2-potige roofdieren. Niet te veel beren in deze hier streken!

De Ness Icon En Lectric XP Vergelijken

Het beste aan de Lectric XP? Het is de prijs. Het heeft een motor van 500 watt , geïntegreerde achter- en voorlichten en een verbeterde computer/display.

De Ness Icon daarentegen heeft een motor van 350 watt , een ingebouwd voorlicht (de achterkant gebruikt batterijstroom) en een standaard computer/display.

Ness Icon met een nieuwe stoel, toegevoegde spiegel en fietstas

De Ness Icon heeft geveerde voorvorken die stoten absorberen, mag-wielen die duurzamer zijn dan spaakwielen, maar moeilijker uit vorm te buigen (hoewel de afweging meer schokkend kan zijn), en een doorstapframe voor eenvoudige montage en demontage.

De Ness Icon e-bike is erg gebruiksvriendelijk en schattig. Ik krijg de hele tijd complimenten en mensen stoppen vaak en vragen me naar de fiets. Er zijn maar heel weinig e-bike-rijders in mijn stad, dus ik ben een van de weinigen, maar ik vind het heerlijk om mensen kennis te laten maken met de geneugten van het rijden op een elektrische fiets.

De Ness Icon is een minder intimiderende fiets dan de gemotoriseerde fietsen die op parkdistrictfietspaden zijn toegestaan. Niemand lijkt het echter erg te vinden. Mijn schattige kleine opvouwbare ebike is niet gevaarlijk.

Het zal interessant zijn om te zien of de Lectric XP, met zijn dikke banden en gemener uiterlijk, net zo gastvrij is op de paden. Ik hou je op de hoogte!

De topsnelheid van de Ness Icon is 32 km/u met het gaspedaal. Ik kan sneller gaan, maar als ik eenmaal boven 32 km/u begin te gaan, heb ik het gevoel dat ik vlieg en zou ik het moeilijk hebben om met de motor om te gaan als ik toevallig over een rots zou rijden of een hobbel op de verkeerde manier zou raken. Het is zeer stabiel bij hogere snelheden. Het voelt als een raket, ondanks dat er geen wiebel in het frame zit.

Hoewel de topsnelheid van de Lectric XP 45 km/u is, zal hij waarschijnlijk worden geprogrammeerd om 32 km/u te rijden. U zult de wetten van uw staat willen controleren, maar doorgaans heeft elke gemotoriseerde fiets die 32 km/u overschrijdt een aansprakelijkheidsverzekering en een motorrijbewijs nodig. De meeste elektrische fietsen hebben een snelheidslimiet van 32 km/u, maar je kunt dit wijzigen in de computer van je fiets.

Vergelijking Van De Specificaties

Ness-pictogram

350 watt achteraan gemonteerde, versnellingsnaafmotor

32 volt, 13ah lithium-ion Samsung-batterij

Geschat minimaal bereik 25 mijl

7-speed Shimano-derailleur

234 kg totaal gewicht met batterij

33 kg verwijderbare batterij (buiten frame)

5 trapondersteuningsniveaus en draaigas

frame van aluminiumlegering 43 cm

Aluminium voor- en achterspatborden

Magnesium wielen

Rek van aluminiumlegering; Maximaal gewicht 25 kg

Maximaal gewicht berijder: 113 kg

Klik hier voor de volledige specificaties.

Meestal gemonteerd

Lectric XP

500 watt (800 watt piek) borstelloze versnellingsnaaf

48 volt, 10ah lithium-ion LG-batterij

Geschat minimaal bereik 25 mijl

7-speed Shimano derailleur

27 kg totaal gewicht

3 kg verwijderbare batterij (binnen frame)

5 trapondersteuningsniveaus en een gaspedaal (nog niet zeker of draaien of duimen)

framemateriaal wordt niet vermeld, maar ik neem aan dat het ook een aluminiumlegering is

voor- en achterspatborden

spaakwielen

rek ondersteunt tot 25 kg

125 kg max. berijdersgewicht

Klik hier voor meer informatie

Volledig gemonteerd

Ik zal de twee kunnen vergelijken. De mijne wordt begin september geleverd, dus kom nog eens terug. Ik zal ook contact opnemen met Lectric voor meer informatie.

UPDATE: Ik besloot om met een andere fiets te gaan dan de Lectric XP, hoewel ik nog steeds denk dat het voor veel mensen een goede betaalbare optie is. Dit is wat ik in plaats daarvan heb gekozen.